انواع آبنمای دیواری را بشناسید + ویژگی ها و تفاوت‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید با انواع آبنمای دیواری آشنا شوید و مزیت استفاده از هرکدام از انواع آبنمای دیواری را بدانید، همراه ما باشید.

آیا شما هم با دیدن آب و صدای آب حس و حال بی نظیری را تجربه‌ می‌کنید؟

یکی از جذاب‌ترین المان‌های محیط، آبنما است که صداهای جذابی از آب ایجاد می‌کند. آبنمای دیواری به شکلی هوشمندانه به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید تجربه خاصی از محیط کسب کنید. آرامش، امنیت، زیبایی بصری و پارامترهای مختلف این‌چنینی، هر کدام از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این مدل آبنماها به چشم می‌خورد. اگر شما هم عاشق آبنمای دیواری و کم جا باشید، قطعا ایده پردازی برای به دست آوردن یک نتیجه مطلوب فکر خوبی خواهد بود.

پس در این مقاله از بساز و بچین همراه ما باشید تا جزییات و انواع آبنمای دیواری را بررسی کنیم.

 

آبنما چیست؟

آبنما چیست؟

آبنما، یک سازه زیبا و جذاب است که با طراحی خاص خودش می‌تواند در محیط زندگی یا محل رفت و آمد شما، شور و هیجان خاصی ایجاد کند. آبنما به بهترین شکل می‌تواند حس آرامش در فضا را تامین کند. به همین دلیل باید آگاهانه نسبت به انتخاب آبنما اقدام کنید. آبنما در طرح ها و مدل های گوناگونی طراحی و اجرا می‌شود. شما می‌توانید با ایده پردازی در این زمینه، از جذاب‌ترین ایده ها برای اجرای آبنما استفاده کنید. جالب است بدانید که آبنماها در فضاهای خاصی مثل حیاط‌، باغ‌، پارک‌ و حتی در داخل ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. این المان تزیینی پر از جزییات جذاب است و علاوه بر زیبایی بصری، جذابیت بالایی در ایجاد آرامش و احساسات مثبت دارد. آبنماها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، ابعاد گوناگون این المان نیز، یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب است. به همین دلیل می‌توانید هوشمندانه دست به انتخاب بزنید و برای طراحی و اجرای آبنما اقدام نمایید. آبنماها نه تنها به عنوان عنصر مهم و دکوراتیو در محیط اثرگذار هستند، بلکه صدای شرشر آب و مشاهده آب جاری می‌تواند فضایی لوکس را تداعی کند. با تمام این جزییات، آبنما ها یک ارزش افزوده مطلوب برای مبل محسوب می‌شود. به همین دلیل در فضاهای باز، لابی، ورودی و... نیز استفاده می‌شوند.

 

انواع آبنمای دیواری را بشناسید

انواع آبنمای دیواری را بشناسید

انواع آبنمای دیواری به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید آگاهانه دست به انتخاب بزنید. آبنماها شکل و ظاهر گوناگونی دارند. هرکدام از آن‌ها سبک پیاده سازی خاص خودشان را دارند. شما باید متناسب با محیط و سلیقه شخصی اقدام به انتخاب کنید.

 

1. آبنمای دیواری شیشه ای

آبنمای دیواری شیشه ای

آبنمای دیواری شیشه‌ای به عنوان یک طراحی خلاقانه و جذاب شناخته می‌شوند. این آبنماها طراحی هوشمندانه و جذابی دارند. اجرای آن‌ها ابتکاری است و هرکدام تلفیقی از آب، نور و شیشه ایجاد می‌کنند تا یک اثر دکوراتیو خاص و جذاب خلق کنند. این نوع آبنماها به خاطر طراحی مدرن و منحصر به فردشان در محیط‌های داخلی اداری، تجاری و مسکونی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. آبنمای شیشه‌ای از ترکیب حرکت آب و اثرات نورپردازی  بر روی شیشه بهره می‌برد. این ترکیب به ایجاد یک اثر زیبای ترکیب آب و نور و تعامل بین آنها منجر می‌شود. این نوع آبنماها با توجه به دکوراسیون و محیط اجرا، در قاب‌های متنوعی قرار می‌گیرند. قاب‌های استیل، چوبی، سنگی یا مواد دیگر از جمله گزینه‌هایی هستند که برای تنوع در طراحی استفاده می‌شوند. طراحی اصلی این آبنماها بر اساس حرکت جریان آب بر روی شیشه است. به همین دلیل با ایجاد پستی و بلندی می‌توان جهت حرکت آب را مشخص کرد و فضایی جذاب ایجاد نمود.  برخی از مدل‌های آبنمای شیشه‌ای مناسب برای استفاده در داخل طراحی اداری، فضاهای تجاری یا حتی منازل مسکونی است. این تنوع، امکان استفاده از آبنماها بر اساس نیازهای محیطی را فراهم می‌کند.  طراحی شیشه‌ای آبنماها به خوبی با محیط و فضاهای مدرن هماهنگ می‌شود. در برخی طراحی‌ها، سبک کلاسیک اولویت قرار دارد تا اجرای آن برای این فضاها مناسب باشد. آبنمای دیواری شیشه‌ای با این ویژگی‌ها می‌تواند به عنوان یک افزونه جذاب در محیط شناخته شود.

 

2. آبنمای دیواری موزیکال

 آبنمای دیواری موزیکال

آبنمای دیواری موزیکال یک نوع آبنما است که با تلفیق حرکات آب ، موسیقی دلنوازی را خلق می‌کند. آبنمای دیواری موزیکال، یک تجربه زیبا و جذاب را برای شما ایجاد می‌کند. این نوع آبنمای دیواری از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است. امکان طراحی و پیاده سازی این مدل آبنما به شدت جذاب است و می‌تواندی فضای دل انگیزی را ایجاد کند. آبنمای دیواری موزیکال ایده جذابی است تا بتوانید یک فضای رمانتیک و خاص را ایجاد نمایید. این آبنماها قابلیت ترکیب صدها حالت مختلف آب با صدها رنگ مختلف را ارائه می‌دهند. این امکان به صورت اتوماتیک یا دستی قابل تنظیم است. در برخی نمونه های گران قیمت‌تر می‌توانید حرکت آب را با هوش مصنوعی تنظیم کنید و فضای جذابی را خلق نمایید.  این آبنماها گاهی با رقص نور تلفیق می‌شوند و نتیجه ای شگفت انگیز را برای شما ایجاد می‌کنند. الگوهای حرکت آب بر اساس سرعت و جهت وزش باد به صورت هوشمند قابل تنظیم هستند تا تطابق بهتری با موسیقی داشته باشند. در برخی نمونه‌های خاص، سیستم خطایابی هوشمند به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری ارائه می‌شود. تا خطاهای احتمالی انسانی کاهش یابد.در نظر گرفته شده است تا به صورت هوشمند خطاها را شناسایی و رفع کند. در طراحی آبنمای موزیکال، اصول معماری پایدار و استفاده از تکنولوژی‌های نورپردازی مناسب (استفاده از پروژکتورهای ضد آب) اهمیت ویژه‌ای دارد. شما به منظور کاهش دمای محیط نیز می‌توانید از آبنمای دیواری موزیکال کمک بگیرید. تمام این ویژگی ها ضمن ایجاد یک تجربه بصری عالی، شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید یک نتیجه عالی را مشاهده کنید.

 

3. آبنمای دیواری باغی

آبنمای دیواری باغی

آبنمای دیواری باغی یک انتخاب بسیار زیبا و اثرگذار در طراحی محوطه و باغ‌ها است. این نوع آبنماها معمولا در فضاهای باز استفاده می‌شوند. حیاط، پاسیو، بالکن و فضاهای باغی و محوطه به عنوان لوکیشن‌های مناسب برای این مدل آبنما مدنظر قرار می‌گیرند. شما به راحتی می‌توانید با ایجاد حس حضور در طبیعتی بکدر و جذاب، لحظات آرامش بخشی را در کنار آبنمای باغی تجربه کنید. این مدل آبنماها معمولا سر و صدای بسیار مشابهی با آبشار صخره ای دارند. آبنمای دیواری باغی با ایجاد صدای آب جاری و حرکات آب، حس طبیعتی بکر را به محیط می‌بخشد و ارتباط بیشتری با طبیعت فراهم می‌کند. این نوع آبنما با وجود حرکت آب و امکان تلفیق فضا با گل و گیاه یا سنگ و ماهی، می‌تواند جلوه ای از حضور طبیعت در محیط زندگی شهری بسازد که قطعا المانی بسیار مهم و تاثیرگذار است. وجود صدای آب و منظره بی نظیری که آبنمای دیواری ایجاد می‌کند، قطعا در بهبود تمرکز و ایجاد یک اتمسفر مثبت دخیل است. این مدل آبنما انواع مختلفی دارد. از آبنماهای حبابی و مدرن گرفته تا آبنماهای سنتی با الهام از فنون معماری قدیمی که می‌توانند حال و هوای شما را متحول کنند. آبنماهای دیواری ایده خوبی برای جلب توجه در محیطی خاص شناخته می‌شوند. جالب است بدانید که وجود یک آبنمای دیواری باغی می‌تواند به افزایش ارزش ملک شما کمک کند. این ابتکارات، موجب بهبود زیبایی و آرامش فضا می‌شوند که در فضای زندگی شهری به شدت اهمیت دارد.

 

4. آبنمای دیواری سنگی

 آبنمای دیواری سنگی

آبنمای دیواری سنگی یک انتخاب شگفت‌انگیز برای طراحی فضای بیرونی ساختمان‌ها و باغ‌هاست. هرچند برخی افراد از این سبک آبنما در فضاهای مسکونی و داخلی خانه یا پاسیو نیز استفاده می‌کنند، اما به دلیل حجیم بودن طراحی این سبک آبنماها لازم اس تا فضای بزرگی را در اختیار آن قرار دهید. این نوع آبنما با استفاده از سنگ‌های متنوع و دیزاین‌های مختلف، یک اثر دکوراتیو و جذاب را خلق می‌کند. ایجاد صخره های طبقه ای برای خلق صدای آب و ایجاد تشابه با فضای طبیعت، از اهداف رایج طراحی آبنمای دیواری سنگی است. شما به راحتی می‌توانید این فضا را به شکلی هوشمندانه تغییر دهید و با تجربه یک آبنمای مناسب، محیط‌تان را متحول نمایید. طراحی آبنمای دیواری سنگی امکان استفاده از انواع سنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند، از جمله سنگ‌های گرانیت، مرمر، تراورتن و سنگ‌های دیگری که به سنگ رودخانه یا سنگ مصنوعی شناخته می‌شوند.  آبنمای دیواری سنگی می‌تواند به اندازه و شکل‌های مختلفی طراحی شده باشد. این آبنماها فضاهای هیجان انگیزی را به شما نمایش می‌دهند تا بتوانید بدون توجه به محدودیت‌های احتمالی از تکه ای طبیعی در فضای داخلی یا خارجی لذت ببرید. مجاری آب در آبنمای دیواری سنگی باید با دقت زیادی طراحی شوند. پنهان بودن این مجاری کیفیت آبنما را تعیین می‌کند. به همین دلیل باید مجاری آب لابه لای سنگ‌ها پیاده سازی شوند. طراحی این بخش از آبنما باید هوشمندانه رقم بخورد تا نتیجه مناسبی را مشاهده کنید.

یادتان باشد که سنگ‌های مورد استفاده در آبنمای دیواری معمولاً مقاوم به شرایط جوی هستند، چرا که بیشتر در فضاهای باز طراحی و اجرا می‌شوند. از سوی دیگر،  آبنمای دیواری سنگی می‌تواند با محیط اطراف به خوبی ترکیب شود. محوطه سازی در کنار آبنمای سنگی و ایجاد درختان، گل‌ها، و عناصر دیگر می‌تواند به خلق فضای بی نظیری منجر شود.

 

5. آبنمای دیواری سبز

 آبنمای دیواری سبز

آبنمای دیواری سبز یک ایده جذاب و زیبا برای طراحی آبنما همراه با فضای سبز است. این نوع آبنما با تلفیق گیاهان دیواری و آبنما، یک ترکیب هماهنگ از طراوت و زیبایی را برای شما خلق می‌کند.  آبنمای دیواری سبز امکان ادغام گیاهان رونده و گیاهانی که با اکو سیستم این‌چنینی هماهنگی دارند را فراهم می‌کند. شما به راحتی می‌توانید با آبنمای دیواری، فضای دلپذیری را تجربه کنید و از جذابیت بصری آن لذت ببرید. امکان طراحی و اجرای تنوع گیاهی بالا، به شدت جذاب است. شما می‌توانید برای  یک دیزاین بی نظیر و ایجاد فضایی دل انگیز همراه با گل و گیاه، تلاش کنید تا نتیجه مطلوبی را مشاهده نمایید. حضور گیاهان و حرکت آب در آبنمای دیواری سبز حس طبیعتی حضور در یک فضای خاص را تداعی می‌کند؛ به همین دلیل تأثیر آرامش‌بخش و  بسیار مطلوبی بر روان انسان دارد. آسایش و آرامش در چنین فضایی فوق العاده دوست داشتنی است. شما می‌توانید با کاشت گیاهان مخصوص و اکسیژن ساز، فضای محیط را دلپذیرتر کنید. آبنمای دیواری سبز به عنوان یک عنصر دکوراتیو بسیار زیبا و دوست داشتنی عمل می کند. با توجه به این مزایا، آبنمای دیواری سبز می‌تواند یک انتخاب بسیار جذاب برای ایجاد فضاهای زیبا و طبیعی در محیط زندگی یا فضای کاری و چند منظوره باشد.

 

کلام آخر

اگر شما هم عاشق صدای آب هستید و میخواهید برای یک محیط مشخص از انواع آبنمای دیواری استفاده کنید تا کمترین فضا را اشغال کند، باید جزییاتی که در بالا اشاره شد را مطالعه کنید. با شناخت انواع آبنمای دیواری می‌توانید هوشمندانه براساس سلیقه شخصی یا قیمت تمام شده دست به انتخاب بزنید.

شما کدام مدل از انواع آبنمای دیواری را انتخاب می‌کنید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید